EASi ettevõtluse- ja innovatsioonikeskuse direktori Aivar Roobi sõnul on Ajujaht konkurss, kus on küll üks peavõit 50 000 eurot, kuid pole kaotajaid. "Kõik Ajujahist osavõtjad on võitjad, tänu siit saadud kogemustele ja kontaktidele. Seda näitab ka asjaolu, et Ajujahilt on hoo sisse saanud mitmed ettevõtted, keda žürii poodiumile pole tõstnud," ütles Roop.
Roop tõi näiteks kaks aastat tagasi Ajujahil osalenud Boatarti, kes konkursi lõpul žüriilt kõrget kohta ei pälvinud, kuid tunnistati juba mõned kuud hiljem finalistide seast enim arenenud meeskonnaks ning tegutseb aktiivselt oma universaalse rahvapaadi viimisega rahvusvahelistele turgudele. Eelmisel hooajal finaali pääsenud, turvalisi jalgrattaparklaid tootev Bikeep ei saanud samuti žüriilt auhinda, kuid on nüüdseks Eestis paigaldanud juba kümmekond parklat ning on suunanud pilgu USA poole.
Ajujahi žürii liikme, SEB äriinnovatsiooni juhi Mart Maasiku sõnul on konkursile oodatud nii ideefaasis kui ka juba toimetavad ettevõtmised. "Kui sul on ainult idee, siis saad Ajujahilt kinnitust oma ärimudelile ja õpetust, kuidas muuta mõte ettevõtteks. Algajale on Ajujaht ideaalne koht enda proovilepanekuks. Kui aga oled juba esimesed sammud ettevõtjana astunud, aitab Ajujaht sul oma äri käimapanekule keskenduda, toob väärtuslikke kontakte ja avalikku tähelepanu", selgitas Maasik.
Praeguseks on Ajujahile ideid laekunud kõigist valdkondadest, kõige enam info- ja kommunikatsioonitehnoloogia vallast. Aivar Roobi sõnul on see tavapärane proportsioon, mis aga konkursi käigus ühtlustub. "Tihti on piire tööstusdisaini, loomemajanduse, IT ja teenusmajanduse vahele väga raske tõmmata. Oluline on see, et kõik uuenduslikud äriideed on Ajujahile oodatud, puudutagu nad toitlustust, tervisekäitumist, mööblidisaini või nanotehnoloogilist pesukeemiat," sõnas Roop.
Oma ideele on võimalik saada kommentaare spetsialistidelt järgmisel nädalal toimuvates Ajujahi maailmakohvikutes Tartus ja Pärnus. Enne päris konkursil osalemist saab end proovile panna ka oma ideed žüriile esitledes Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Lisainfo ja registreerimine www.ajujaht.ee.
Ajujahile saab ideid esitada 13. oktoobrini veebilehel www.ajujaht.ee. Novembris leiab aset intensiivne neljanädalane arenguprogramm 40 paremale ideele, mille järel valib žürii meeskonnad, kes kevadel Eesti Televisiooni eetris 50 000 euro nimel võistlema asuvad.
2007. aastal alustanud ettevõtluskonkursile Ajujaht on kokku esitatud ligi kolm tuhat ideed. Nende hulgas on näiteks märkimisväärselt rahvusvahelist tuntust pälvinud Click & Grow elektrooniline taimekasvatuspott ja uuenduslik kolmerattaline tõukeratas Raybike. 2013. aastal võitis Ajujahi lapsevanematele suunatud mobiilirakendus Kids OS, finaali jõudsid veel puidust kassiliiv Lu Lu, mobiiliga lukustatav rattahoidla Bikeep, veejoomist meelde tuletav seade Jomi, laste dušiiste PESA ning ostjad pabertšekkidest vabastav E-kviitung.
EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB. Ajujahti toetavad Nortal, Ülemiste City, Borenius, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn ja Tartu Loomemajanduskeskus ning Nasdaq. Konkursi meediapartner on Delfi ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit.
Aastatel 2012-2015 viivad Ajujahi konkurssi ellu CPD Arenduskeskus, Connect Estonia, Eesti Startupi Juhtide Klubi ja Idea PR.
Lisainfo ja ideede esitamine: www.ajujaht.ee.
Allikas: http://www.eas.ee/et/eas/pressikeskus/uudised?option=com_content&view=article&id=5243:ajujaht-ootab-aeriideid-veel-kuemme-paeeva&catid=214:ettevotlusega-alustamine&Itemid=2698