EASi juhatuse liige Krõõt Kilvet ütles, et nagu omal ajal paljudele üliõpilasmalev, on Ajujaht keskkonnaks, kust koguda hindamatuid kogemusi, teadmisi, ja väärtuslikke kontakte terveks eluks. "See on võimalus noortele saada tuntud ettevõtjatest mentorite käe all reaalne pilt ettevõtlusest kui karjäärivalikust ning hüppelaud palgatöö tegijatele oma äriga alustamiseks," selgitas ta.
Sel hooajal võivad konkursil osaleda ka ettevõtted, kes on juba saanud näiteks EASi starditoetust, ainsa piiranguna ei tohi idee esitaja olla saanud müügitulu rohkem kui kuus kuud enne konkursi lõpptähtaega. Krõõt Kilveti sõnul on muudatuse eesmärk innustada Ajujahil osalema ka ettevõtteid, kes on juba idee faasist kaugemale jõudnud. "Ajujahi intensiivne arenguprogramm on igale noorele ettevõttele hea võimalus kiireks spurdiks ja võidusumma 50 000 eurot on vägagi arvestatav investeeringuraha," ütles ta.
Kilvet lisas, et neid, kel idee alles toores, aitab Ajujahi sügisene arenguprogramm. "Arenguprogramm aitab oma idee igakülgselt läbi mõelda ja annab nõu, kuidas panna kokku meeskond, millega konkursil läbi lüüa," selgitas Kilvet. "Loengud parimatelt spetsialistidelt ja kohtumised tipptegijatega on hindamatu kogemus, mille pärast tasub Ajujahile kandideerima tulla kõigil, kel hea idee ja ettevõtlikku vaimu," lisas ta.
Žürii liikme Mart Maasiku sõnul tagab Ajujahil edu mitte unikaalne idee, vaid võime see ellu viia. „Ajujaht annab osalejale kiiresti vastuse, kas tema ideel on elujõudu. Nagu äris, ei ole ka konkursil ühte eduvalemit. Siiski oleme läbi aastate nii pangas kui ka Ajujahi konkursil näinud, et eristuvad ettevõtjad, kes arvestavad tagasisidet ning on valmis oma ideed edasi arendama. Mida varasemas faasis saab ettevõtja konstruktiivset kriitikat, seda suurem on tõenäosus, et tema ideest vormub midagi suurt ja kestvat," lisas Mart Maasik.
Ajujahile saab ideid esitada 13. oktoobrini. Novembris leiab aset intensiivne neljanädalane arenguprogramm 40 paremale ideele, mille järel valib žürii meeskonnad, kes kevadel Eesti Televisiooni eetris 50 000 euro nimel võistlema asuvad.
2007. aastal alustanud ettevõtluskonkursile Ajujaht on kokku esitatud ligi kolm tuhat ideed. Nende hulgas on näiteks märkimisväärselt rahvusvahelist tuntust pälvinud Click & Grow elektrooniline taimekasvatuspott ja uuenduslik kolmerattaline tõukeratas Raybike. 2013. aastal võitis Ajujahi lapsevanematele suunatud mobiilirakendus Kids OS, finaali jõudsid veel puidust kassiliiv Lu Lu, mobiiliga lukustatav rattahoidla Bikeep, veejoomist meelde tuletav seade Jomi, laste dušiiste PESA ning ostjad pabertšekkidest vabastav E-kviitung.
EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB. Konkursi meediapartner on Delfi ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit.
Aastatel 2012-2015 viivad Ajujahi konkurssi ellu CPD Arenduskeskus, Connect Estonia, Eesti Startupi Juhtide Klubi ja Idea PR.
Lisainfo ja ideede esitamine: www.ajujaht.ee
Allikas: http://www.eas.ee/et/eas/pressikeskus/uudised?option=com_content&view=article&id=5180