|
Nutikate lillepottide tootja Click & Grow kogus ühisrahastusplatvormi Kickstarter kaudu oma uuele tootele pea 475 000 euro eest eeltellimusi – algsest eesmärgist üle kaheksa korra rohkem. 10 477 inimeselt interneti vahendusel saadud raha plaanib Eesti ettevõte kasutada teise põlvkonna toote lõpuni arendamiseks ning tootmise alustamise kulude katteks.
Firma asutaja Mattias Lepa sõnul oli ligi poole miljoni euro ulatuses eeltellimuste saamine üllatus. "Enamik eeltellimustest tuli USAst, aga heaks taganttuuleks oli koduturu toetus – heameel oli näha sotsiaalmeedias sõna levitamas siinseid Click & Grow sõpru, kasutajaid ja ka härra presidenti," märkis ta. Nutikas köögiaed (Smart Herb Garden) on kõrgtehnoloogiline kasvukeskkond, mis võimaldab kasvatada kodus kolme taime. Seadmega on kaasas basiiliku, tüümiani ja melissi seemnekassetid. Hiljem saab juurde osta ka täiendavaid kassette erinevatele ürtidele, lehtsalatile, kirsstomatile, tšilli-piprale ja maasikatele. Esimese tootepartii kohaletoimetamine on planeeritud septembris.
Click & Grow tehnoloogia keskmes on nanotehnoloogiline kasvukeskkond, mis garanteerib taimejuurtele optimaalse koguse hapnikku, toitaineid ja vett. Ettevõtte teatel on ka teisi sarnaseid tehnoloogiaid, ent Click & Grow poolt Eestis välja töötatu on kodutingimustes lihtsaim kasutada, samuti on see konkurentidest odavam.
Koostöös LED-valgustite tootjatega töötas Click & Grow välja ka valgusti, mis on laste silmadele ohutu ja mille valgus tundub loomulik. Ettevõte plaanib jätkata ka oma praeguse toote, nutika lillepoti, tootmist ja müümist.
Click & Grow on Eesti päritolu nutikate lillepottide ja siseaedade tootja. Ettevõtte tehnoloogia võimaldab kasvatada ürte, lilli ja toidutaimi ka keerulistes oludes. Click & Grow on tänaseks müünud rohkem kui 50 000 nutikat lillepotti, suurim turg on USA.
Firma mullune käive kasvas aasta varasemaga võrreldes ligi viis korda, 640 000 euroni. Kahjumit kogunes 132 000 eurot ehk kolmandiku võrra aasta varasemast enam. Tänavu ootab ettevõte käibe kasvu viie miljoni euroni. Click & Grow võitis 2010. aastal äriideede konkursi Ajujaht. Ettevõtte omanikeringi kuulub WNB Projecti kaudu ka üks Säästumarketi loojaist, Guido Kundla.
Kickstarter on maailma suurim ühisrahastusplatvorm, kus innovaatilised tooted, filmid ja projektid fännide abiga teoks saavad. Eestis on selle analoog Hooandja.
Allikas: http://www.ap3.ee/article/2013/5/1/click-grow-kogus-veebis-475-000-euro-eest-tellimusi |